onsdag 6. august 2008

Noen loppefunn

I dag tenkte jeg at jeg skulle legge ut noen bilder av noen av mine loppefunn. Har så mange av dem, så det er vel bare å begynne. Skålene på det første bildet har jeg kjøpt for 10 kroner stykket i min favoritt bruktbutikk i Sverige. Disse er jeg virkelig fornøyd med, synes de er kjempe fine!

Denne Vannkannen fant jeg på et loppis ved grensen, egentlig et ganske dyrt loppis, men denne fikk jeg for bare 20 kroner. Det som er litt morsomt med denne kannen, er at svigermoren min har akkurat lik, som hun nylig fikk fra et loppis. Jeg syntes den var så fin, så jeg ønsket meg en likedan. Skal jo litt til å finne noe som er helt likt når det er funnet på et loppis, så jeg ble derfor kjempeglad da det første jeg fikk øye på på loppisen var denne. Den er allerede i bruk som vannkanne ved hvert middagsmåltid, perfekt!

Her er et bilde av en av mine favoritt lysestaker for tiden. Denne kjøpte jeg i en bruktbutikk i Norge for en tier. Synes den har en fin form, og passer perfekt på stuebordet. I bakgrunden skimtes sofaen vår.

Viser flere loppefunn senere når jeg har litt bedre tid. Må også legge ut et bilde på dagens skørd fra kjøkkenhagen. Masse deilig squash. Kjennes som luksus å gå ut å hente inn ferske grønnsaker. Ble stekt sguash med fløtesaus og smeltet ost på toppen til lunsj idag, supergodt!





Sommerhilsen fra Det lille rød huset


2 kommentarer:

Anna sa...

Så lurt du fikk deg blogg altså, for da slipper du sende meg mms når du har vært på loppis :) Fine de skålene ja, og den glasslysestaken var kjempefin! Og de squashene var utrolig flotte! Til våren skal jeg så tomater og sukkererter på terrasen!

i et lite rødt hus sa...

ja, var ikke det en bra ide:)Hadde du bodd litt nærmere skulle du fått masse squash, det popper opp nye hverdag, så vi må bruke kreativiteten vår for å finne ut hva vi skal bruke alt til. Skal gi bort en del da. Jordbær på terrasen fungerer også veldig bra, så noen som hadde det i en ampel, kjempe lurt, må jo være perfekt hos deg.