fredag 29. august 2008

Loppemarked dag 1

Kan ikke annet enn å si at dette har vært en utrolig lykket dag på loppemarked. Synes jeg gjorde utrolig bra funn til gode priser. Dessverre får jeg ikke lagt ut alle bildene jeg hadde tenkt, da jeg fortsatt krangler med Blogger.

Loppemarkedet startet klokka 4, men da jeg skulle ha med alle barna og først sørge for at de hadde spist middag, var vi ikke på loppisen før klokka halv 5. Som alltid spanet jeg inn møbelteltet først. Selv om jeg har pålagt meg selv inntaksstopp på møbler, klarer jeg ikke å la være å kikke. Dessuten, små møbler klarer jeg alltid å få plass til..hi,hi.. Det første jeg fikk øye på var 3 tallerkenhyller, og det beste, de var allerede hvitmalte! Kunne det bli bedre?? Ja, for jeg fikk de til en utrolig bra pris:) Kikket meg som alltid om etter en snill, eldre mann. Og klarte å sjarmere meg til en god pris. Fikk kvantumsrabatt og betalte 50 kroner for alle 3. Som jeg har lest på andre blogger, er man visst samler når man har 3 eller flere av et slag, så da kan vel jeg kalle meg for en tallerkenhyllesamler, for jeg er nå eier av 6! Vel, jeg har jo 4 barn, og alle de må jo få ha en tallerkenhylle hver til sine barnebøker, og 2 må jeg jo ha selv, så da er jeg vel unnskyldt. Får ikke lagt ut bilde på tallerkenhyllene, men de er alle hvite med bred planke i bunn slik at de er finne å ha bøker på, samt at de er i litt ulike bredder. Veldig fine! Fant selvfølgelig mer i møbelteltet, en helt nydelig stol med stjernemønster i sete. Den behøver jeg heller ikke å gjøre noe med da jeg virkelig likte gråfargen den har. Og hva måtte jeg betale? 20 kroner! Det er bare en ting å si, dette var en snill loppemann:)
Så gikk turen videre til småtingene. Fant etterhvert, godt gjemt, en trekasse med en pose full av gamle skolester. Disse synes jeg ikke at jeg kunne gå ifra, så jeg samlet sammen 5 fine og la i trekassen, og gikk i vei mot damen som tok imot betalingen. Var ganske skeptisk da jeg så at det var en dame som stod der, for jeg vet av erfaring at de er overflinke på å prise lopper. Og sannelig hadde jeg rett. Slik gikk konversasjonen:
Jeg:" Hvor mye skal du ha for denne trekassen med disse skolestene?"
Damen: "150 kroner!"
Jeg: "Hmmm, nei da vil jeg ikke ha dem!"
Damen: "Du vet, disse gamle håndverkergreiene tar vi godt betalt for!"
Jeg: "Ok, men hva tar du for en da?"
Damen: "40 kroner"
Jeg: "Nei, da får jeg nok tenke litt på det."
Så gikk jeg litt ergelig derifra. Gikk en runde og gjorde litt andre funn, samt spiste vaffler med barna. Etter en stund, sikkert en halvtime, nærmet jeg meg bytte igjen. Oppdaget til min glede at damen ikke stod der lenger. Jeg kikket meg nøye rundt for å være helt sikker på at hun virkelig ikke var der, før jeg gikk bort og fant frem 3 fine lester. Spanet nok engang ut en hyggelig eldre mann og satte kursen mot han. "Hva skal du ha for disse?" spurte jeg. Mannen lo godt og svarte at de var så godt slitte at jeg skulle få de for 5 kroner tilsammen. Juhu, for et kupp!! Det lønte seg jammen meg å vente! Under kommer bilder av loppefunnene mine. Disse fine lysestakene ga jeg 20 kroner for. Jeg vet eksakt hvor jeg skal ha de, men de får vente til jeg skal pynte til jul!
Her er bilde av mine skolester, samt glimt av min nydelige stol. Det gamle, lille runde speilet fikk jeg gratis.


Jeg var så utrolig heldig å finne to gamle, hvite sengetrekk med blondekant. De er utrolig fine, og jentene mine skal få hver sin. Disse, pluss to enkle hvite putetrekk som jeg skal bruke til dynetrekket betalte jeg 40 kroner for.


Jeg lader nå opp til morgen dagen, skal på samme loppis en tur til, fordi de legger ut nye varer. Denne gangen drar jeg uten barn. Ikke så lett å grave i loppesker når man har en baby hengende i bæresele på magen, samt 3 småbarn hengende på slep.Men barna var utrolig flinke idag!

6 kommentarer:

sabina sa...

Fick du spegeln gratis??? Jättefin är den!!!

Anna sa...

Du, jeg leter etter tallerkenhylle til å ha kokebøker i! Så om samlingen din blir større enn du har plass til så er det bare å ta de med hit altså …

Men jammen fin den stolen ja, jeg har nemlig fått dilla på grå!

i et lite rødt hus sa...

ja, jeg vet. Den grågargen er kjempe fin, vurderer litt om jeg skal male mer grått. Den gjør seg utrolig bra som en kontrast mot det hvite! Jeg skal se om jeg kunne ha tatt med en talerkenhylle over. Tror du det går på flyet eller? De er veldig bra å ha bøker på de jeg har kjøpt, pga. den brede planken nederst! Også at jeg fant 3 på engang, jeg er veldig fornøyd kan man si:)

Lilla Blanka sa...

Hej och tusen tack för titten i min blogg! *kram*

Vilken härlig blogg du har..! NU skall jag kika lite mer!

Kram
Mia

♥ Pia... sa...

Hej..vilka fina loppisfynd..kul..PIA

Marigrafen sa...

Jeg har jammen no å lære av deg når de gjelder loppemarkedkjøp! :) Masse fine lopper og strategisk valg av selgere.. hehe.