mandag 2. mars 2009

Den store bakedagen...

På mandager og fredager har jeg alle 4 barna hjemme hele dagen, og da er det ekstra koselig å bake litt. Da vi ikke hadde brød hjemme, passet det perfekt å bake ostehorn til lunsj. Når vi først var i siget ble det kladdkake også. Det som er så bra med kladdkake, er jo at den består av basis ingredienser, og jeg liker ikke å planlegge langt i forvei når jeg skal bake, så da bruker jeg det jeg har i skapet. Kladdkake er ikke noe jeg er kjent med fra Norge (brownies er jo det samme, men det er mer vanlig å kjøpe ferdig pose på butikken og blande ut), men jeg ser at i Sverige finnes det ulike oppskrifter på denne kaken. Det er jo så enkelt og så kjapt, perfekt viss man får gjester og ikke har noe å by på. Jeg legger ut oppskriften jeg har brukt.

Idag har jeg laget meg noen blomsterpotter, og fått sådd masse frø. Jeg legger ut bilde på disse neste gang. Det er så herlig å så, og en fin måte å begynne våren på. Ute er det så langt i fra vår, det har snødd tett, ingen blomstrende snødråper her nei, bare masse snøfnugg...


Ostehorn, litt mørke i fargen, men utrolig gode




Kladdkake

100 gram smør
2 egg
3 dl sukker
5 ss kakao
2 tsk vaniljesukker
1,5 dl hvetemel
en klype salt

Smelt smør og rør i resten
Stekes på 175 grader i 20 minutter

God fornøyelse:)




For en liten stund siden fikk jeg denne awarden fra min gode bloggvenninne i
Miss Marples Cottage

Før jeg gir den videre til 5 nye, skal jeg svare på utfordringen som fulgte med.

5 ting som jeg er avhengig av

Familien

Trening og friluftsliv

Hage

Interiør

Bøker


Jeg har ikke helt oversikt over hvem som har fått denne awarden og ikke, men de jeg ønsker å
gi den til er:

Hannas Sjarmerende gjenbruk

Lundagård
Loppisliv
Mariannes
2,9 från stan


Jeg ønsker alle en fortsatt fin kveld, nå skal jeg se på den utrolige morsomme svenske serien Livet i Fagervik.

Klem fra meg




1 kommentar:

Sjarmerende GJENBRUK sa...

Tusen takk for awarden -så hyggelig å bli satt pris på. Innlegget ditt om gjenbruk av hermetikkboksene er kjempefint - helt i min gate. Det blir spenndene å se når det begynner å spire. Du må ta bilder underveis og la oss få følge med. Ha en fin dag. Klem Hanna