torsdag 19. mars 2009

Nye putetrekk

Jeg var så heldig når jeg var i Sverige at jeg kom over disse fine putetrekkene i en stor matbutikk. Jeg pleier ikke å kjøpe noe nytt, men da de kostet 10 kroner stykk (!), tok jeg med 4 stykker. Synes de passer godt nå som det stadig går mot lysere tider. Det jeg ikke tenkte på når jeg kjøpte de, er hva slags innerpute jeg skal bruke. De har nemlig ikke helt normal størrelse, men er ganske lange. Dette løste seg imidlertidig ganske greit, da jeg fant frem pledd (som ikke var i bruk), innerputer i diverse størrelser samt barnedyner som jeg brukte til fyll. Ikke bare praktisk, men det ble også ganske ryddig i skapene mine:) Man tager hva man haver. Ingen unødvendige kostander skal ut her nei:) Dagsengen som jeg har putene i, ble kjøpt på auskjon for noen år siden for 300 kroner, et riktig kupp syns jeg. Det er en ordentlig gammel jernseng med vakre detaljer. Her har vi hatt mang en lesestund for de små.


Jeg ser jo at teppet som ligger underst i sengen ikke står helt i stil med putene, men slik får det være en liten stund iallfall, til jeg finner på noe lurt:)

Klem fra meg

7 kommentarer:

Tulipa sa...

hej!
Halkar in på din blogg för första gången!

Vilket fynd du gjort!
De var jättesnygga!

Hade inte tvekat en sekund att köpa!!!

Kram mariette

Marianne sa...

Godt kjøp : )

Tvert-om-tanten sa...

God morgen, min venn!

Så fine puter! Og smart av deg å få ryddet i skapene samtidig =)
Så du er halvt nederlandsk! Da er du ryddig av deg, da?! Det ble påstått i det Fakta på lørdag-programmet om rotekopper; at i Nederland var folk veldig ryddige, få nederlandske rotekopper m.a.o!

Kjempeflott jernseng, men jeg slipper å være misunnelig - den ser nemlig ut til å være temmelig nøyaktig min!!! Den står og venter på at stua vår skal bli klar, der skal den stå - den skal også bli dagseng og brukes som kose-/lesekrok =)
Gjør det så mye om sengeteppet er i et annet type mønster, egentlig? Slik sier jeg nå fordi jeg er litt lei av alle "perfekte" interiør for tiden...
Ønsker deg en flott helg!

Torunn sa...

For en herlig blogg du har! Kommer gjerne tilbake hit :-)
Ha en fin fredag!

Torunn

Galleri MochB sa...

Så härlig järnsäng! Finns också på min vill ha lista...:O) Och charmiga kuddfodral du fyndade. Der ut som gamla kuddar. Ha en skön helg! Kram Mia

Tvert-om-tanten sa...

Er innom data'n som snarest for å prøve å finne igjen en blogg jeg kom innom via google en gang i fjor... og må jo ta en titt inn hos Miss Marple og se om hun har hatt noen besøk!
Jeg er så lei alle de "perfekte" interiørene nå! Det blir, som du sier, utstillingslokaler, og det er vakkert å se på, men jeg syns det blir "livløst".
Har fått ei bok fra bokklubben i dag som jeg har ventet på en stund, "The private world of Tasha Tudor", og jeg driver egentlig og leser i den nå... Herregud, tenk å kunne krype inn i den boka! Hun var ukjent for meg helt til jeg kom innom den bloggen jeg nå skal til å se om jeg finner igjen, lurer på om jeg noterte det etsted..? Har du hørt om henne/lest om henne? Åh, tenk å leve slik! Så vakkert... Nå skal jeg se om jeg finner den bloggen og så fordype meg i Tasha-boka igjen!
Kjenner at jeg begynner å bli klar for senga også. God natt!

PS Jernsenga vår har sånne kryss til sengebunn, hvis du skjønner hva jeg mener..? Det sverter på madrassen, men det gjør jo ingenting. Ga 250,- for den på auksjon =)

Viola sa...

Hejsan, vad trevligt att du kan åka till Sverige och göra sådana vackra fynd för en billig penning. Det blev verkligen fint i dagbädden, kan tro att det är en mysig hörna att krypa upp i. Har glömt bort din fina blogg så nu tar jag och länkar dig, ha en bra dag, klemmer