tirsdag 17. mars 2009

Min potetkurv

Da er vi hjemme igjen etter en uke på besøk hos mine svigerforeldre i Sverige. Koselig å hilse på de, men vi har avløst hverandre med omgangssyke (kräksjuka), så ferien ble ikke helt som planlagt. Men loppis ble det:) Jeg gjorde litt loppefunn, men har ikke kommet så langt at jeg har tatt noe bilde av alle de ennå, det får jeg ha til gode.

Det jeg viser bilde av idag, er en gammel potetkurv som jeg fant hjemme på gården hos mine svigerforeldre i sommer. Dessverre hadde jeg ikke plass i bilen til å ta den med hjem i fjor sommer, men det hadde jeg heldigvis nå. (Sist var bilen overlesset av alle sommerens loppefunn...). Det finnes en potetkurv til stående på gården, ikke i like fin skikk som denne, men jeg tenkte at jeg skal ta med den andre også, å ha til planter ute. Jeg fant noe annet fint også i fjor sommer, en gammel kurvstol, som bare er bittelitt ødelagt på den ene stolarmen. Også har jeg et fint hengeskap stående. Det blir helt klart å ta med tilhenger neste gang! Artig at man kan gjøre så fine funn på en gård, og at mine svigerforeldre ikke synes at funnene var like fine som jeg:) Vedkassen som kurven står på er et innrop på en auksjon, for noen år siden. Den fungerte som bord da jeg var student, og har stått som sidebord ved siden av sofaen frem til nå. Men nå blir den atter igjen vedkasse.
Bøkene på bildet fant jeg kjempe billig i min favoritt bruktbutikk, perfekt lesing nå før våren setter igang for fullt.

Nå smelter virkelig snøen unna, deilig! I dag har jeg hatt min ene tvilling hjemme pga. litt syk, så jeg tok med henne og minstingen på skitur i tvillingpulken vår i det fine været. Det ble noen fregner på nesen:) Herlig!






Ha en flott dag!

Klem fra meg

3 kommentarer:

Tvert-om-tanten sa...

Hei, og velkommen tilbake til Norge og bloggverdenen =) Så synd at dere ble syke mens dere var borte!
Du fikk jammen med deg fine ting hjem =)

Klem

PS Har hatt på meg ski to ganger nå! 1ste gang var jeg folkevond! 2dre gang gikk det litt bedre... 8-åringen gikk ved siden av meg og oppmuntret og roste... :)

Mitt hvite hus sa...

Heisan

Så utrolig flott potetkurv du har fått med deg... herlig med gamle hus som rommer mange gamle skatter.
Så synd dere ble syke da.. men kjekt du fikk med deg noen loppiser..
Gleder meg til å se...
Klem

Lundagård sa...

Jättefin korg! Alltid så mycket finare med något gammalt handgjort än nyproducerat.
Ottossons linoljefärg har också återförsäljare i Norge, lista finns på deras hemsida.