fredag 27. mars 2009

Møbeltapetsering

Ja, så snør det igjen, hurra! Neida, jeg er ikke såååå glad i vinteren altså. Akkurat nå synes jeg det hadde vært ideelt med snø i høyden, og vår her nede, men det ligger virkelig noe i det man sier, sen påske er lik sen vår, tidlig påske er lik tidlig vår. Det er bare å være tålmodig, våren kommer tilslutt. Tror det blir en liten tur til hagesenteret i dag, bare for å få litt vårfølelse:)

Jeg har lenge hatt planer om at jeg skulle trekke nytt stoff på kjøkkensofaen og 4 spisestoler. I går kjente jeg inspirasjonen kom, og da ble det gjordt på 2 timer. Jobben er å løsne det gamle stoffet på en pen måte, for jeg skal prøve å vaske det og se om jeg kan bruke det igjen neste gang jeg skal trekke om. Omtrekking må gjøres ganske ofte i en familie med 4 barn. Det er bare å innse at den fine kjøkkensofaen min ikke kommer til å være flekkfri veldig lenge, men sånn er det bare!
Etter Før



Hjørneskapet dere ser, fikk vi gratis for noen år siden av noen som skulle kaste det. Det ble malt, og rommer nå finserviset mitt. Snart blomstrer pelargonene mine:)

Husk Earth hour i morgen 20.30. Slukk lyset i en time og vær med å markere at vi står sammen i klimakampen!

Ønsker dere alle en riktig god helg

Klem fra meg


p.s. jeg tester ut en ny layout. For dere som husker den gamle, ønsker jeg innspill på om jeg skal ha den jeg har nå, eller gå tilbake til den gamle. På forhånd takk:)

5 kommentarer:

Torunn sa...

Så flink du er! Jeg har noen spisestuestoler selv som trenger nytt trekk. Der som er på nå kan faktisk vaskes i maskina, så det kan jo får komme på igjen til høsten :-) Greit med litt variasjon også!

God helg

Mitt hvite hus sa...

Så utrolig flink du er... har en benk som jeg tenkte jeg skulle gjøre det samme med.. bare at den skal få stå ute..og da trenger jeg et stoff som tåler fuktighet.

Klemmer Kerstin

Viola sa...

SÅ FINT DET BLEV MED DET BLÅ/VITA TYGET...DET BLIR SÅ VÅRFRÄSCHT MED DESSA FÄRGER OCH DET KAN DET JU BEHÖVAS, HÄR HAR VI HAFT SNÖSTORM HELA DAGEN SÅ NU ÄR HELA VÄRLDEN VIT IGEN, HOPPAS NI HAR EN FIN KVÄLL, JAG VILL HA VÅÅÅÅR! KLEM

Tvert-om-tanten sa...

God kveld!
Så fine begge de stoffene var! Jeg skulle ha trukket om kjøkkenstolene helt siden vi flyttet inn, men jeg har enda ikke funnet stoff jeg vil ha. Kunne tenkt meg å prøvd noe sånn teflonbelagt, vet ikke hvordan det er å sitte på, men med vanlig stoff blir det flekker hele tiden. Skinn hadde vel vært best i grunn.
Vi har hatt pysj-party for minstejenta i ettermiddag. Det ble vellykket og hun er veldig fornøyd. Var jo litt spent i.o.m. at hun ikke går i barnehagen og det gjør alle de andre (hun ba de som blir klassekamerater). I morgen blir det familieselskap, med fullt hus, så søndag blir nok temmelig avslappet, vil jeg tro...
Får prøve å huske på Earth Hour i morgen, burde vel vært det titt og ofte...
Nå er pysjpartyets serveringsdame trøtt og sliten, alle de andre i huset sover, skal gå og legge meg jeg også. ZZZZZzzzzz...

PS: Litt usikker på layouten. Er jo vant med den gamle, så da blir det uvant med noe annet, men hva syns du selv..? Ha den slik en stund og se hva du synes! Det jeg legger mest merke til er at det blir smalere, så bildene blir (eller virker) mindre.

Torunn sa...

Jeg bruker Windows Live Writer :-) Da kan du trekke bildene til å blir så store du vil :-)

Ha en god dag!

Klem Torunn