mandag 2. mars 2009

Nye blomsterpotter

Gjenbruk er jo virkelig i tiden, og bra er det for jeg mener at alle og enhver må se på sitt eget forbruk å finne ut om det er riktig å leve slik i et miljø perspektiv. Vi har alle et like stort ansvar for å ta vare på jorden til neste generasjoner. Jeg er iallfall veldig for gjenbruk, og nesten alt av interiør i vårt hus er kjøpt brukt eller fått. Det er faktisk nesten slik at det nye vi har, har vi fått. I går lagde jeg disse blomsterpottene. Nå har jo vår sesongen inne begynt, og til det trengs det mange potter. Disse store hermetikkboksene har jeg bare kledd med litt gavepapir (julepapir, men hvem bryr seg, jeg forstår nå bare Noël). Disse har jeg sådd krydder i, oregano og basilikum. Jeg ble så fornøyd med de, så jeg gikk gjennom hele kildesorteringen min i går og fant alle små og store hermetikk bokser som jeg hadde liggende. De har jeg nå vasket, fått av papiret, og ligger nå klare til jeg skal forkultivere grønnsaker til Kjøkkenhagen. Perfekt. Man tar hva man har. Noen av de skal jeg også dekorere med papir og merker jeg har liggende, artig synes jeg:) Det å ha kjøkkenhage er luksus for meg. Jeg elsker å gå ut i min egen hage å hente inn middagsmaten, herlig. Ikke minst er det fint for barna å være med, de synes det er like spennende som vi voksne. Planleggingsbiten er så spennende. Kikke på alle de forskjellige frøposene, kanskje prøve noe nytt, noen planter trives, andre ikke. Det kribler virkelig i fingrene nå!



Jeg ønsker dere alt godt for dagen i dag:)

Klem fra meg

9 kommentarer:

Tvert-om-tanten sa...

Hei!

Som du er i siget nå, da! Kjempefine blomsterpotter =) Og kladdkaka skal jeg prøve på, spiste det da vi var i Stadsträdgården i Karlstad i sommer.
Ha en fin dag! Nå skal jeg gå fra min lille tidstyv her og prøve å være litt effektiv husmor. Ønsk meg lykke til... ;-)

Marianne sa...

Oi, så flink du er! Spennende med frø, jeg skal så hver dag, men har ennå ikke fått ut fingeren...
Jeg deler også ditt syn på gjenbruk. Jeg kjøper nesten aldri nytt, liker å bruke det jeg har eller lage selv, eller finne brukt. Det passer også best til huset vårt : )
Kjempehyggelig å få award, det skjer ikke meg så ofte ; )TAKK! Du fortjener den tilbake, for jeg liker meg godt hos deg. Gleder meg til å se bilder fra hagen deres framover!
Klem fra Marianne

LOPPISLIV sa...

Tusen Tack rar du för awarden. Jag tar med den nästa gång jag gör ett inlägg. Vilka jättefina blomsterburkar du gjort. Så fint och enkelt. Så pysslig du är. Ja nu längtar man efter att få plantera lite. Ha en fin dag och Många kramar // Paula

Karin Lindström sa...

Hej!

Vilket bra tips, och så fint det blev också. Jag gillar också genbruk så det här var ju toppen.

Härligt med din bakdag. Kladdkakor är väldingt goda och lätta att göra också!

Vilka underbara vinterbilder du visat! Där skulle det vara härligt att susa fram!

Ha en fortsatt bra vecka!

Varmaste kramarna
Karin

Mitt hvite hus sa...

Hei ... så hyggelig hilsen fra deg. takk skal du ha... Nydelig blogg du har ..den havner nok på lista mi=)

Så fint innlegg her hos deg..jeg skal plante litt i dag...
Likte vinterbildene dine lengere nede her også=)

Ha en fin dag Klem Kerstin

2,9-Marie sa...

Nu hittade jag min blog bland de som fått utmärkelser, tack så jättemycket! Jag blir jätteglad! Ha en fortsatt bra dag/kväll!

Kram Marie

Guttemamma sa...

Så kosleig med hilsen fra deg og gjett om jeg har kost meg inne hos deg! her var det mye fint å se!! KOmmer tilbake jeg...ha en fortsatt fin uke!1 Klem fra Anette

Tvert-om-tanten sa...

God kveld!
Har vært på spontanbesøk hos en god barndomsvenninne sammen med moren hennes, det var så koselig, de er så trivelige begge to (og syns at mammaer skal være hjemme bak kjøkkenbenken, - det er jo alltid en god egenskap ved folk... ;-) Men jeg blir iallfall "rar" av å være hjemme, syns det er fælt å dra fra ungene... Og de ble lei seg når mamma plutselig ble bedt bort rett før sengetid... Et tegn på at jeg er for mye hjemme, sier mannen min... Men det er godt med litt tid for seg selv også! Og KJEMPEGODT å komme hjem til dem =) <3
Ja, jeg så på hun dama på NRK! Enig med deg, facinerende, men allikevel litt ekstremt. Leste om henne i KK for mange år siden, da bodde hun på Vestlandet. Jeg vet iallfall at jeg er for makelig anlagt til å leve slik, men det må være godt å klare det. Jeg snublet over en amerikansk blogg som jeg har lagt på blogglista mi - Aspiring homemaker, det er egentlig litt samme. Ikke helt, dama blogger jo, så hun har ihvertfall strøm! Men kler seg som en nybygger! Blir facinert. Har ikke fått sett så veldig mye på bloggen hennes enda, men har skjønt at hun er mormon, så mulig det er noe av grunnen til at hun lever litt gammeldags..? Har tittet litt på noen amerikanske blogger, og selv om jeg er veldig anti-amerikansk, så tror jeg det er en del som lever litt som oss der, at det er normalt å være hjemme.
Nå kjenner jeg at jeg er klar for senga. God natt!

sockergryn och hemlikheter sa...

Så fina krukor du har gjort! Och vilken mysig gammal hylla du har, vilken tur att du inte slängde den!
Ha det gott!
Kram Helena