fredag 27. februar 2009

Grønt er skønt...

Denne hyllen henger i mitt matrom. Jeg kjøpte den på et loppis for noen år tilbake. Da jeg kjøpte den, var tanken å pusse bort den grønne fargen og male hvit. Da jeg ikke hadde tid til å begynne med prosjektet med engang, ble hyllen liggende ute over vinteren. Jeg var faktisk i ferd med å kaste den, men så fikk jeg heldigvis øynene opp igjen. Synes hyllen er fin som den er, og fargen liker jeg godt. I tillegg synes jeg konsolene har utrolig vakker form. Pyntehånkleet (eller hva det nå heter), kjøpte jeg i min favorittbruktbutikk i Sverige. Synes hyllen gjorde seg veldig med den.
Lysestaken fikk jeg av svigermor til jul for 2 år siden, liker den godt!



Ønsker alle en god helg!

klem fra meg

8 kommentarer:

Tvert-om-tanten sa...

Hei!
Det var bra du ikke hverken malte eller kastet! Ting med naturlig patina er så fint!
Ønsker deg en god helg!

PS Mente du det med skikurset..? Jeg er redd jeg ikke er motivert nok, jeg melder meg på kurs hos deg når den evnt. måtte innfinne seg...

sabina sa...

Tack! Det hade jag! :)

Vad fin hyllan är! Ibland är det roligt med nåt lite annorlunda som den gröna färgen. Jag har ett skåp som till hälften är ljusblått och jag kan inte bestämma mig för om jag skall måla det eller inte..

Frida sa...

Hej!
Tack för den fina hälsningen hos mig, vilken fin blogg du har roligt att jag hittade hit.
Kram Frida

Galleri MochB sa...

Ibland är det charmigt att spara vissa saker som de är! Och oj vilka härliga vinterbilder härunder!!!! Lyckans dej som fått uppleva detta...:O)

Tvert-om-tanten sa...

God kveld!
Håper du har hatt en fin helg (med skigåing... ;-) )!
Har oppdaget en så herlig blogg nå i helgen! Er inne på den alt i ett og nyter. Dessverre er teksten finsk, men så får man bare se desto bedre på bildene... Gammelt, slitt hus som ikke er modernisert ihjel, åh, så nydelig, og så herlig bebodd innvendig. Egentlig litt annen stil enn min, men jeg blir veldig sjarmert av den, og med meg går det dessverre veldig i bølger med hva jeg liker. Dårlig egenskap... Nå har jeg en periode vært VELDIG betatt av det hvite igjen (som jeg en lengre periode var så lei...), mens nå er jeg fullstendig fortapt i den stilen som bl.a. er på denne bloggen. Tror du vil like den også..? myblogvintageliving.blogspot.com

Nå skal jeg dit inn en tur igjen... og så er det en så nydelig melodi der som surrer og går i huet mitt.. (ikke rart, så mange turer jeg har vært innom der siste døgnet...).
Ønsker deg en fin uke!

Anna sa...

Hadde du tenkt til å kaste den? Gale menneske ;) Husk at din søster nå har fått seg bil, og dermed faktisk kan kjøre ting fra østlandet til vestlandet.

Men du, den grønne fargen var jo utrolig fin! Nå skal jeg sy meg sengeteppe i grønn/turkis og lilla :D Og når du kommer til Bergen skal du bli med til en stoffbutikk som er GEDIGEN og du får bare SÅ lyst til å sy! Jeg er frelst! www.stoffogstil.no

Anna

Tvert-om-tanten sa...

De tre nederste husboksene er kjøpt nye for ca 8-10 år siden i en lokal interiørbutikk (som er nedlagt). Det er en til te, en til kaffe og en til godteri, og de er i en serie som heter Street scene collection II og er laget av The Silver Crane Company, England. Jeg er veldig glad i dem =) De to som står i den midterste hylla er kjøpt brukt, og de har vært brukt som emballasje (sukkertøy, kanskje..?).
Håper dere får tak i en gård! Leser du Gård & Torp? Der vet jeg det aot står gamle hus til salgs i Sverige, og prisene på andre siden grensen er jo mer vettuge også.
Jeg har ikke vært flink husmor i dag... Har prøvd å vaske et barnerom, men det er så masse rot at det er det som tar all tiden og så blir jeg "aldri" ferdig...

Skatan sa...

Hej och tack för hälsningen hos mig!

Vilken underbar grön hylla du har! Den skulle jag gärna vara ägarinnan till :) Färgen älskar jag!

Nu skall jag starta symaskinen ;-)

Vi ses!

/Anna