tirsdag 10. februar 2009

Det spirer og gror

Herlig å se at det har begynt å spire å gro i pottene mine. Jeg har vært litt tidlig ute med sådd av tomater og paprika, rett og slett fordi jeg har litt dårlig erfaring med tomatplanter. De rekker liksom ikke å bli store nok til jeg skal plante dem ut, så i år prøver jeg tidlig sådd. Og skulle det ikke gå, ja da får jeg kjøpe planter på Steinerskolens vårmarked. Det finnes alltid en løsning:) Paprika har jeg ikke prøvd før, så det blir ekstra spennende å se om det blir noe av det.

Jeg har også tatt vare på blomsterfrø fra i fjor, fra mine lobeliaer og spanske margeritter. Må finne frem frø og jord og se om det blir noe av det. Utrolig spennende. Ellers er pelargonene mine kommet godt i gang nå. Det er virkelig morsomt å være i gang med vårsesongen innendørs:)

De fine vekstglassene mine (eller hva det nå kalles) med fugl på toppen, har jeg kjøpt i den fine nettbutikken Lobelia. Jeg er kjempe fornøyd med de. Jeg kjøpte 2 sett av 3 stykker (det var jo salg), og de er både dekorative og nyttige, kan det bli bedre! Veksthuset dere skimter litt av , kjøpte jeg på plantasjen i fjor. Ønsker meg et til!





Jeg har fått min første award fra Miss Marples cottage. Jeg er selvfølgelig kjempe glad for den, men da jeg er helt ny på akkurat det med awarder, får jeg legge ut det i mitt neste innlegg. Tusen takk miss Marple:)

Ha en fortsatt strålende dag!

Klem fra meg

7 kommentarer:

Sjarmerende GJENBRUK sa...

....nydelig å se at det spirer hos deg. Vi har en flott tid i vente...Ha en fin kveld. Klem H

Karin Lindström sa...

Hej på dig!

Hoppas allt är bra! Har ni mycket snö? Det ser verkligen härligt ut med dina föer, och glasklockor. Det ger en härlig stämning, och jag förstår att du tycker det är mysigt.

Lycka till med planteringarna!
Varmaste kramarna
Karin

Karin Lindström sa...

Ps, glömde ju att säga grattis till din award! Den är du väl värd!

Kram!

Galleri MochB sa...

Så mysigt det ser ut när det gror...:O) Min pappa fick ett helt växthus fyllt med små tomatplantor senaste vecka,så jag kan skicka några åt dej om dina inte blir vad du tänkt...;O) Ha en trevlig helg! Kram Mia

Brocante sa...

Så fin den glass klokken din var! Ser ut som en flott inne drivhus også! Koselig med spirer - og små tegn på vår ja!

Tvert-om-tanten sa...

Hei!
Du er flink - selv har jeg aldri sådd et eneste frø... Men en gang må vel bli den første. Det minidrivhuset ser så fint ut, hvis jeg kjøper meg et slikt så kanskje jeg tør å så..? ;-)
Tittet inn på den bloggen, ser spennende ut, får ta et dypdykk senere. En gang spurte vi om å få kjøpt et gammelt, nydelig sveitserhus i nærheten med tanke på å flytte det. Det hadde stått tomt sånn ca 20 år... fikk aldri noe svar (de trodde vel vi var gærne...), og det er vi egentlig glad for nå. Huset er nydelig, og det ville ha vært en drøm å bo i et slikt - når det var ferdig restaurert, MEN før vi hadde kommet så langt tror jeg det ville tatt knekken på oss. Vi mennesker er forskjellige. Noen er supermennesker, effektive og flinke, andre er sånn som gubben og jeg... Han er hendig, men temmelig sein, så alt tar tid. Jeg er lite hendig og sein... Ikke rart det tarsin tid hos oss, i tillegg har vi jo, som du skriver og, barn. Man bør absolutt bygge/restaurere før man får barn - hvis man kan. Stadig dårlig samvittighet, enten overfor ungene eller for alt som skulle ha vært gjort med huset.
God helg!

PS vi har oppkjørt skiløype bare noen meter fra husveggen nå... Fint for gubben og eldstejenta, de liker å gå. Jeg får nærmest angst (blir livredd i nedoverbakker, og da er svake helninger medberegnet....)av å stå på ski, og den minste blir sint fordi skiene går i krøll, så vi foretrekker å gå til fots...

Lundagård sa...

Kul att du tittat in till min blogg så hittade jag hit! Så fina odlingsklockor, roligt att titta runt på dina fina loppisfynd också.
Huset betalade vi 3000 euro för...
Ha en bra dag!