onsdag 19. november 2008

Det kom en pakke...

For en uke siden bestilte jeg litt julepynt i den kjempe fine nettbutikken Lobelia.
Jeg kjøper egentlig veldig sjelden noe nytt når de gjelder interiør, men jeg hadde
bestemt meg for at jeg vil kjøpe litt nytt julepynt i år. Jeg har lenge vært på utkikk
etter fugler med klips, og endelig fant jeg en type jeg likte. Jeg bestilte ikke så mye,
for jeg har endel julepynt fra før, men noe nytt er alltid gøy. Barna synes det var
like spennende som meg når jeg pakket opp pakken. "oi, så vakkert!" var kommentarene,
og det synes jeg også. Jeg betillte også 2 meter med fransk julepapir som jeg skal lage
noe av så fort jeg får tid. Jeg synes tiden går så fort, vips så er jula her. Det er jammen viktig å passe på å nyte litt også:)

I helgen som var, hadde vi faktisk vinterens første skitur. Vi elsker å gå på ski, og det blir en del turer i løpet av vinteren. Det er alltid like utfordrende når vi tar vår første skitur, det er ikke alltid like lett å motivere alle de tre eldste barna til at vi skal gå,
men det går bedre og bedre for hver tur vi tar. Jeg synes egentlig at det gikk veldig bra i helgen, til tross for at føret ennå ikke er det beste. De er veldig flinke til å gå på ski med tanke på at de bare er 5 og 3 (tvillingene) år gamle. Tvillingene begynte faktisk å gå på ski vinteren før
de fyllte 2 år (fyller i mars), og det har vi fått igjen for nå! Vi har to pulker, en singel pulk, og en tvillingpulk, på den måten har vi kunnet gå ganske lange turer hvor barna har kunnet bytte på å gå, og sitte å hvile. Det har fungert kjempe bra!De gleder seg til vi skal
til hytta. Hytta er en skihytte som vi pleier å gå til. Der kan vi gå inn, varme oss og spise mat. Jeg må bare si at jeg føler en stor frihet når vi går på ski. Det å gå innover på flotte preparerte skiløyper, under snøtunge trær, det er en fantastisk følelse, og jeg gleder meg masse til skisesongen begynner ordentlig!








2 slike fugler ble det, og jeg vet akkurat hvor jeg skal ha de

Jeg ønsker dere alle en fin dag!

Klem fra meg

6 kommentarer:

Fjonge dager sa...

Jeg har virkelig sansen for den type julepynt :) Fuglene med klips minner meg om jul hjemme hos farmor og farfar.

Karin Lindström sa...

Hej!

Nu börjar jag också längta lite till julen, jag måste närma mig för att känna stämning. Så fina saker du köpt, fåglarna är verkligen rara!

Ha en bra vecka och helg!

Många kramar
Karin

Anna sa...

Så fin julepynt ja! De har faktisk fått fugler med klips på ikea som ser fine ut – på bildene ihvertfall!

Jeg kjøpte to pakker med umalte fugler med klips på Panduro for tre år siden. Skulle liksom male dem innvendig med sølvmaling – la oss si det prosjektet ikke ble så vellykket! (malingen tørket saaakte, og dermed skle alle malingen i bunnen av fuglene. Men kan alltids prøve igjen. Men kjøpte en pakke med nye – ferdig malte – i en kjempekoselig blomsterbutikk i fjor.

Tvert-om-tanten sa...

Så fin julepynt! Begynner å skjønne at det snart er jul når jeg besøker div. blogger, selv er jeg for opptatt med huset til å ofre jula så mye tid og tanker... Enda jeg er et skikkelig "julemenneske"...
Jeg er født barbeint, jeg, enda jeg er nordmann, trives best i naturen med kun sko/støvler... Hater ski... Synd, men sant. Har sammenheng med at jeg er Pyse med STOR P! Livredd i små skråninger, faktisk...
God helg!

rofyllthemma sa...

Det är härligt med julpynt! Jag har beställt hem lite till butiken. Änglavingar, julkulor mm. Tyvärr så vann du inte någon fin bakform på Rofyllt, bättre lycka nästa gång!
Kramar
Ulrika på Rofyllt

Marie sa...

Så fina julsaker du visar och fåglarna var ju jättesöta!

Ha en trevlig söndag!
Kram Marie