fredag 10. oktober 2008

Helg

Endelig er det fredag kveld igjen, og "Skal vi danse". Jeg synes det er like utrolig hver uke hvor skremmende fort tiden går med små barn i huset. Nok en uke har gått, og det er jammen ikke lenge før juleforberedelsene starter for fullt. Gleder meg masse til det, men jeg har alltid for mange planer og tanker om hva jeg skal gjøre. Jeg har allerede funnet frem en del julegodisoppskrifter som jeg gleder meg til å prøve:)
I dag tenkte jeg å legge ut et bilde på min piketitter. Den kjøpte jeg på et loppis i Sverige i sommer, dog ikke hvitmalt.
De to lokkskålene som jeg har til pynt, kjøpte jeg på en antikkmesse for 2 år siden. Fikk de til en veldig bra pris, og jeg har sett at de er blitt dyrere. Skal se om jeg finner flere slike på kommende messe. Synes de er veldig vakre.
På lokket på den minste skålen, står det inngravert "Elsa den 22.2.1900". Synes det er artig å tenke på at den er over 100 år gammel, da Norge fortsatt var et skikkelig bondesamfunn.



Ønsker dere som kikker innom bloggen min en riktig god helg

Klem fra meg

1 kommentar:

Karin Lindström sa...

Hej!

Tack för dina rara kommentarer, jag blir så glad! Det är två gamla emaljsaker, en skopa och en såpahållare som sitter i tvättstugan. Det finns ganska gott om dem i Sverige så du hittar nog några om du letar!

Så fint du har det! Vilket fynd, och askarna är jättesöta. Jag har också några liknande med örhängen i. Mina har min Mormor haft, så de är också gamla!

Ha en riktigt skön helg nu och kram på dig!

Karin