torsdag 9. oktober 2008

Endelig får jeg lastet opp bilder igjen på bloggen min. Jeg har byttet nettleser, og er veldig stolt av at jeg klarte det selv:)
Som tidligere nevnt, var jeg på loppis i helgen. Gjorde noen bra funn der, men har ikke fått tatt bilde av disse ennå. Skal prøve å få lagt ut dette i morgen. Litt trist at loppis sesongen øyeblikkelig er over, men da blir det desto mer gøy å komme igang igjen til våren igjen. Nå som høsten har kommet skikkelig og snøen nærmer seg, har jeg fått tatt en skikkelig ryddesjau ute og vasket barnas leker, ryddet og endelig tatt inn pelargonene mine. Vinterveden er også sikret og står i fine stabler inne i vedboden. Synes det er ren terapi og stable ved. Imotsetning til husarbeidet, blir man faktisk ferdig med vedstabling. Haugen ute minker, og de fine vedstablene i vedboden blir høyere og høyere. Det er noe annet enn klesvasken som forsåvidt minker etter en dag med fire fulle vaskemaskiner, men som på mystisk vis dagen etter, er klesvaskhaugen jammen meg like stor igjen. Man kommer virkelig aldri ajour med husarbeid! Setter inn årets siste bilder av uteblomstene mine. Synes de har holdt seg utrolig bra, og jeg har ikke hjerte til å rydde de ut av pottene sine enda, selv om frosten nærmer seg med stormskritt. De får stå til de lider en naturlig død! Jeg lurer på en liten ting angående mine pelargoner. Skal jeg bare stelle de ned i kjelleren uten å gjøre noen ting med de? Hvor ofte trenger de vann under vinteren? Når skal jeg ta de frem igjen? Jeg er nybegynner når det gjelder pelargoner, så jeg håper at dere med litt erfaring har lyst til å hjelpe meg litt:) Nå skal jeg ta med minstejenta mi på 5 måneder ut i den fantastisk vakre høstsola og få ryddet garasjen ferdig slik at jeg får plass til hagemøblene våre der.

De lilla blomstene i bakgrunnen er spanske margeritter. Jeg er utrolig fornøyd med dem. De har blomstret siden jeg kjøpte de i mai og blomstrer fortsatt. Jeg har hele tiden vært nøye med å ta bort visne blomster. De hvite og blåblomstene er lobelia, de har jeg hvert år. Mamma har også alltid disse hjemme. I forgrunnen er det frilands krysanthemum. De kjøpte jeg i august for å ha litt høstblomster.

Her er min utelykt, samt noen steinmarihøner som jeg lagde i fjor.

Ha en nydelig dag:)
Klem fra meg

Ingen kommentarer: