mandag 29. september 2008

Ut på tur aldri sur

I helgen har vi som vanlig vært på tur. Mannen min og jeg er friluftsmennesker, og for oss er det viktig å formidle gleden ved å være ute i naturen til barna våre. Vi håper at vi legger et godt grunnlag slik at de når de blir eldre, selv ønsker å være ute på tur. På lørdag dro vi på tyttebær (lingon) tur opp til en gapahuk i skogen noen kilometer fra bilen. Barna er veldig flinke til å gå langt, så turmulighetene er blitt mange. Når vi vel var kommet opp tente vi bål og laget mat. Vi hadde selvfølgelig med oss pølser, men kokte også suppe på bålet, samt laget en epledessert. For noen år siden kjøpte jeg et eldre stormkjøkken på loppis for en tier. Det er perfekt til å sette rett i bålet, jeg behøver jo ikke bekymre meg for at det skal bli ødelagt:) Jeg må bare få si at det er ingenting som gleder meg mer enn å se barna mine løper rundt i skogen med røde kinn og fornøyde smil (ikke et forsøk på å romantisere det hele, det er et faktum.). Barna sier til oss i uka at de gleder seg til å gå på tur, det synes jeg er herlig. Vi bruker stort sett helgene på å være ute på tur, og det har blitt mange fine turer i det herlige høstværet vi har hatt. Her under kommer noen bilder fra turen vår (ingen bilder av barna da jeg av prinsipp ikke legger ut bilder av dem på nettet).


Elsker lukten av nykokt kaffe:)





Epler med rosiner, kanel og sukker.



Vi fant masse tyttebær også. Jeg har renset bærene idag, så nå skal det kokes syltetøy.
Klem fra meg





3 kommentarer:

Tvert-om-tanten sa...

Hei!
Åh, det så og hørtes koselig ut! Savner å ha tid til turer i naturen - vi savner det alle sammen nå under byggeperioden. Bare vi blir klare med utvendig paneling (snart =D) og får gjort klart inne såpass at vi kan flytte hjem, så må vi ta en tur ut i friluft. Det er så godt, og er viktig for ungene. Istedet for å forbinde helger med shopping, tror det er virkeligheten for alt for mange...
For et kjempefint skap du har kjøpt, og til den prisen!!!!

Klem

PS Ser vi har det til felles at vi ikke vil ha ungene våre på nettet. Har et bilde av min ene, men der står hun med ryggen til, så ansiktet syns ikke.

Karin Lindström sa...

Hej!

Det låter så mysigt med att gå på tur. Härliga bilder.
Jag hoppas du hittar violen, om inte annat till våren.

Många kramar
Karin

Eva sa...

Hej,
Så härligt att få komma ut i naturen.
Kan riktigt känna hur gott det luktar när man grillar ute i skogen...mmm.
Måste erkänna att vi är jätte dåliga på att komma iväg. Skulle vilja plocka lingon jag också, det är ju så gott att koka själv.
Må så gott!
Kram Eva