torsdag 4. september 2008

Inspirasjon

I dag har det vært en regnfull dag. Eldstejenta på 5 år har vært hjemme fra barnehagen med omgangssyke, så hun har fått lov til å slappe av i stua å se på Astrid Lindgren filmer. Jeg har vasket og ryddet hus idag, men har stoppet opp ganske ofte og sugd til meg alle de herlige miljøene som Astrid Lindgren har skapt i filmene sine. Hun inspirerer meg virkelig! Tenk å kunne skru tiden tilbake å få være barn igjen å boltre seg i Bakkebygrenda / Bullerbyn.
Som jeg skrev i et tidligere innlegg har min 3 årige tvillingjente begynt å interessere seg for innredning. Hun kom ned til meg og viste meg bilder av hvordan hun ønsket å ha det på rommet sitt. Jeg lovte dere at jeg skulle legge ut bilder fra hennes "innredningsbok".
Hun ønsker seg veldig en seng med et sånt hjerte på, også hyllen, og skapet og.. og... Tvillinggutten min ønsket seg en slange som det er på bildet:) Tvillingene mine deler rom, men gutten har nok ikke så mye han skulle ha sagt når det gjelder interiøret. Han får til nød lov å stelle frem noen lekekuer:) Det begynner tidlig!

Til sist et bilde av en av de tre tallerkenhyllene jeg "fyndet" på loppiset. Dette er den smaleste av de, passer perfekt til å ha ved sengen.
Ha en fin kveld!

4 kommentarer:

Eva sa...

Tack för att du tittade in hos mig! Det var roligt att någon tog sig tid att göra ett besök.
Mycket fin sida du hade, kommer gärna tillbaka och hälsar på hos dig igen.

Mvh
Eva

Millas hem sa...

Hej!
Vilken himla liten söt "barnbokshylla" det blev av tallrikshyllan!
Astrid Lindgren är författaren med stort F här hemma!
Kul att titta in här!
Kram Camilla

Karin Lindström sa...

Hej!
Åh, så rart! Rummet deras blir nog så fint om du gör som dom vill *fniss!
Hyllan blev verkligen fin, jag vill också ha en till min minsting.
Ha en fortsatt skön helg!
Kramar
Karin

Anna sa...

Jammen fin den hyllen ja! Det er forresten loppis her den lørdagen dere kommer! Er en «stor» en. (de kaller den stor, men den er egentlig ikke det …) Skal finne flere, så kan vi gjøre det på lørdagen. Jeg har jo ikke vært på loppis på lenge, har jo ikke plass til en loppe til, men nå kjenner jeg det klør i fingrene.

Lille plott er kul asså :) Er jo ikke vanskelig å sage ut et slikt hjerte i en seng, eller så kan dere jo bare male på ett! Kunne laget en sjablon, så kan hun male på hjertet selv sammen med deg. Finnes slik lim som kan spraye på baksiden av sjablonen som er lik slik lim som er på post-it lapper. Lett å feste og lett å fjerne uten å sette merker!