tirsdag 16. september 2008

Urtehage

Lenge siden jeg har lagt ut et innlegg her. Det har vært vanskelig å laste opp bilder med blogger, så jeg har latt bloggen ligge en stund, samt at jeg har vært på en 5 dagers tur hos min søster i Bergen. Reiste dit med mitt yngste og eldste barn. En vellykket tur, og det frister veldig til gjentagelse. I tillegg til at Bergen er en herlig by, var også været helt topp. Strålende solskinn og sommertemperaturer. Kan man klage?
Nå som sommeren er over, tenkte jeg at jeg skulle lage meg en innendørs urtehage. I sommer kjøpte jeg et gammelt vaskevannsfat på loppis. Funderte lenge på hva jeg skulle bruke den til, men nå har den endelig funnet sin plass som urtehage. Det gjenstår å se hvor lenge urtene holder seg, men ganske så praktisk med urtehage på kjøkkenet:)




Som dere kan se på bildet har jeg laget en liten dekorasjon i urtehagen. Har formet bokstaven "M" av en gammel metall kleshenger. Klipte bare mitt på "buksehengeren" og formet deretter bokstaven. Selve hengerdelen er pinne i jorda. I bakgrunnen ser dere mitt minidrivhus med pelargonstiklinger som jeg har fått av mamma.
Klem fra meg


4 kommentarer:

Eva sa...

Låter som om du har haft några trevliga dagar i Bergen. Man talar så vacker norska i Bergen tycker jag.
Härligt med kryddväxterna! Jag har också köpt ett likadant handfat i somras och det har inte heller hittat någon plats hos mig. Kanske nästa år när trädgården här hemma är mer i ordning.
Må så gott! Kram Eva

Karin Lindström sa...

Hej!
Vad skönt att komma iväg till din syster. Jag har bara hört att bergen ska vara en trevlig stad. Jag har en vänninna som nu bor i Sverige, men hon kommer från Bergen.

Så fint du gjort med dina örter, det är väldigt trevligt att ha nära.

många kramar
Karin

Tvert-om-tanten sa...

Hei!
Så lurt å plante urter i vaskevannsfatet!
Anbefaler virkelig en tur på Ullernlåven - du må ta en tur innom kafeen de har der inne - den er kjempetrivelig!!! =)
God helg!

Klem

Marie sa...

Låter som du haft trevliga dagar i Bergen tillsammans med din syster.

Du undrade vad blomman du såg hos mig heter. Jag tror att du menar Hösthortensian.

Ha en trevlig helg!
Kram Marie