lørdag 23. mai 2009

Loppemarked og garasjesalg

Som jeg fortalte i går, skulle det være masse loppisser og garasjesalg i dag. Jeg har vært innom 3 stykker. (Jeg kan ikke bruke hele dagen på slik, helgen hos oss brukes til å være på tur og ute med barna). Noen funn ble det, og et som jeg virkelig er kjempe fornøyd med. Vi (hele familien var med, en skal tidlig krøkes osv...), var først innom et loppis som var annonsert som stort. Jeg var der i fjor også og fant en gammel seng til sønnen min. Denne gangen var det heller dårlig, og langt i fra stort. Det eneste som ble kjøpt der, var en bolle til hver av barna. Stedet i seg er kjempe fint. En gammel husmannsplass med bekk rennende ved, og et stort huskestativ. Så ungene koste seg:) Neste stopp ble et garasjesalg. Jeg var der en liten stund etter at det hadde åpnet, og alle drevne loppe mennesker der ute vet at en må være der når det åpner. Noe fant jeg da. 4 kjempe fine gardinlengder som jeg ikke vet hva jeg skal bruke til ennå, men jeg likte stoffet så godt. (kanskje til et lappeteppe??). Også fant jeg en smal kappe med blonder på, som jeg også får bruke til et syprosjekt, samt en kjempe fin boks som det står "sukker" på. Jeg er veldig svak for bokser. Boksen kostet 30 kroner, og alle stoffene 50 kroner. Så bar det avgårde til siste loppemarked. Nå skal det sies at der var vi 2 timer etter åpning, så mine forventninger var ikke akkurat skyhøye. Ute fant jeg fine hvite blomsterpotter som jeg skal ha til mine pelargoner, slike hadde jeg på min loppisliste. Deretter gikk vi inn, og der ser jeg lampen med stor L. At ingen har kjøpt den begriper ikke jeg, kjempe fin! Til og med den hjemmesydde skjermen likte jeg, trenger bare en vask. Mamma har en samme type lampe som hun kjøpte en gang jeg var med, og jeg må ærlig talt si at jeg aldri har tenkt over den typen lamper før. I ettertid har jeg sett en i et interiørblad, og nå har jeg jammen min egen. 50 kroner betalte jeg for den, en veldig bra pris synes jeg. Den blir perfekt som leselampe ved siden av jernsengen min i stuen.
Resten av dagen har vi tilbragt ute, og vært på en topptur i nærområdet, jeg elsker denne årstiden (om jeg ikke husker feil skrev jeg det samme i vinter, og det er virkelig noe fint med alle årstider synes jeg!) Her får dere ta en titt på mine funn:)


hvite potter i alle størrelser, perfekt til pelargonene mine

Litt vanskelig å se stoffet, men nydelig er det
C

Flotte detaljer på lampen. Litt vanskelig å se på bildet hvordan stoffet ser ut, men det har hvit grunn, og blåklokker i en annen hvitfarge. Kjempe fint!

Ønsker alle en fortsatt fin lørdagskveld!

3 kommentarer:

Mitt hvite hus sa...

Så mye fint du fant deg da... den lampen var kjempefin...og så fint at du kunne bruke skjermen da..

Nydelige stoffer...moro nr man finner små og store skatter...
Nyt søndagen O=)
Klem O=)

Viola sa...

VIlka fynd du gjorde på ditt loppisbesök och den lampan var verkligen härlig, hoppas helgen varit bra, KLEM

Galleri MochB sa...

Lampan var jättefin! Och den lilla söta sockerburken :O)
Ha en bra vecka! Kram Mia