lørdag 18. april 2009

Loppis

I dag skulle virkelig være den store "ute i hagen" dagen, men slik ble det ikke. Det nydelige vårværet fra i går var forsvunnet, og det har istedet vært ganske rått og kaldt i dag. Først i dag, reiste jeg på et lite loppemarked. Jeg hadde ingen forventninger når jeg dro, og holdt på å snu da jeg så det, for det så ikke så bra ut. Jammen bra jeg likevel tok en titt, for det er lenge siden jeg har funnet så mye fint på et loppemarked. Min erfaring er at når jeg har minst forventninger gjør jeg flest funn. Sakene under ble mine for 25 kroner, i tillegg kjøpte jeg et bord m/skuff, en pianokrakk med plass for to, samt to herlige hvite pinnestoler for tilsammen 275 kroner, ikke verrst! Og, det beste av alt? Hun skal ha åpent loppemarked på onsdag også, og da skulle hun ha med seg en slags toalettkommode som hørtes veldig interessant ut. Den har jeg førsteretten på om jeg liker den, hurra! (nå skal det nevnes at jeg fortsatt egentlig ikke har plass til alle disse møblene som jeg stadig vekk faller for, så en kan si det slik at det begynner å bli fullt her, og i min lille loppebod...). Hun hadde virkelige mye fint, har visst vært mye på auksjoner og samlet på seg litt for mye. Det skal virkelig bli spennende å se om hun har med seg flere godbiter på onsdag.
All denne handlingen gjorde at det ble litt kaotisk når jeg kom hjem. Bordet jeg kjøpte måtte få sin plass (pianokrakken må stå på mitt lille lager til vi finner vårt eget hus, og pinnestolene får plass på kjøkkenet). Det ble full ommøblering i stuen, men når jeg vel hadde flyttet og skrudd på alt, fant jeg en bedre løsning, og flyttet alt tilbake (på det tidspunktet kan man vel si at min ellers så veldig tålmodige mann, ikke var fullt så tålmodig lenger, men jeg gjorde jo jobben selv!) Jeg har ikke rukket å få tatt bilder på møblene ennå, så det må jeg vise i et senere innlegg.


Jeg er veldig svak for emaljerte ting, og jeg har vært på leting etter en slik emaljert såpe "kopp" lenge. Og jeg hadde vel aldri i livet regnet med å finne det i Norge, da de er litt mer vanlige å finne i Sverige (er iallfall mitt inntrykk). Det dere ser i bakgrunnen, er et av mine små prosjekter, som jeg får vise nærmere i et senere innlegg:)

Ha en fortsatt fin lørdagskveld!

Klem fra meg

9 kommentarer:

Mitt hvite hus sa...

Så fint det sepe settet ditt var da... høres ut som du har gjort noen varp i dag.. Det er moro da...
Var selv på loppis i dag...
Kjempemoro.O=)
Klem O=)

Viola sa...

Vilket underbart set, har ett liknande men på min står det såpa, hoppas ní haft en skön helg med fint vädret, hrä har vädret varit underbart i flera dagar, klem

Linecas have sa...

Så fine ting. Du har vært skikkelig heldig med de der. =))

Unknown sa...

Hei hei. For en koselig blogg!
Kom innom her fra Linecas Hage. Det var jeg som startet denne blogghoppingen. Er det ikke greit? Så får en se så mange nye flotte blogger.

Tvert-om-tanten sa...

Så fine emaljerte ting! Blir spennende å se resten... Mannen min var ikke så kjempeglad han, heller, da jeg kom hjem med det grønne bordet, eller, det var først da jeg "var dum nok" til å si prisen... Det var altfor dyrt, men kan man prute når det er veldedighetsloppis..? Jeg syns det var drøy pris jeg også, men jeg liker det veldig godt, betyr vel bare at jeg må gjøre ekstra gode kupp i helgene framover...

Nå skal jeg sette meg ved det lille, grønne og prøve å lage konfirmasjonskort, småjentene er hos en lekekamerat...

Ha en fin kveld!

Torunn sa...

Hei!
Så lekre ting du har kjøpt på loppis! Elsker gammel emalje :-)

Jeg har bestilt georgineløker hos eurobulb.nl. De har meget godt utvalg! Helt fantastisk og prisene er helt "normale". Men...du kan også teste ut en lokal Europrisbutikk(!!). Jeg har nemlig sett at den her i byn har et bra utvalg av georginer....
Jeg er sikker på at røttene dine i kjelleren har klart seg. De tåler alt. Jeg har noen gamle jeg også og de får ikke engang et lite tilsyn i løpet av vinteren. Ligger bare trykket sammen i en eske. Men nå som det blir så mange, må jeg vel ha et system på det når jeg tar de inn til høsten!

Nyt kvelden. Klem

Goa sa...

Hej vännen! Absolut att ni ska flytta! Och vet du, det komemr att gå jättebra! Ge det lite tid bara och vårda det väl. Minst ett år för att acklimatisera saker och ting. Annars är det bara att fara över sundet igen..:)

Lycka till...alltid! Jag hejar på dig!

Underbara bilder av underbara saker...'me like*..:)

Största kramen och kanske vi ses i Sverige...vem vet!!!

Viola sa...

HEj...nu har du vägghyllan ute på bilder i dagens inlägg, ha en skön söndag, klem

Tvert-om-tanten sa...

Vil bare ønske deg og familien en fin 17.mai! Er nesten ikke inne på data'n om dagen - deilig =)