mandag 8. desember 2008

Skisesongen i gang...

Dette blir et helt kort innlegg, men må bare vise dere skikkelig vinterstemning her. Vinteren er virkelig kommet og det er nydelig ute. I helgen har vi vært og gått på ski, og det er fra skituren jeg viser. Skulle selvfølgelig gjerne ha vist bilde av ungene på ski, men som tidligere sagt, legger jeg ikke ut bilde av barna på nettet. Hytta det er bilde av, er en turistforening hytte hvor man kan komme inn å varme seg, spise mat og kjøpe seg en godbit om man skulle ønske det. Vi har kost oss på ski:)





Ha en fin dag!
Klem fra meg

9 kommentarer:

Anna sa...

Åh, snøøøøøø! Her er det bare regn-regn-regn. Eller, ihvertfall i dag. Vi har hatt fine dager med sol frem ti i går. Men det er mere vår enn vinter her! Det er meldt tre dager med sol denne uken, etter det en uke med regn. Så tviler på vi får igjen vinterstemningen vi hadde før jul :(

Stina sa...

Verkligen underbara bilder.:-) Kram

Tvert-om-tanten sa...

Hei!
Takk for hyggelig kommentar! Er nok ikke fritt for at det blir litt abstinenser en stund.. får døyve det med nilesing av interiørblader ;-) Ja, et liv uten skjermer ville ha vært litt av en drøm (praktiserte det mens jeg fortsatt bodde alene, men nå blir det nok med drømmen...), tenk så mye mer tid de hadde sammen før når ikke fjernsynet blandet seg inn i familielivet. Er nok født til feil tid...
Så til det du spurte om. Jeg vil mer enn gjerne svare, for det er et tema jeg er veldig opptatt av, hadde tenkt å lage et innlegg om det også, men det ble aldri noe av.
Jeg har vært hjemmeværende i åtte år nå, helt siden eldstejenta ble født. Angrer ikke et sekund på det! Tenk så liten del av livet man har små barn! Og så fort som den tida går! Når jeg hører hvordan andre familier har det med kjøring, henting, stress og mas blir jeg enda mer glad for at vi har valgt som vi har gjort.Tror umulig det er heldig for ungene, heller, å bli kastet inn i tidsklemma fra de er ett år gamle. Tenk på de som er i barnehage/skole/SFO fra 7-17... Får nesten frysninger på ryggen... Men for folk flest er det fy og fy den løsningen vi har valgt. Tror nok enkelte tror at det er "ferie" å være hjemme med ungene. De skulle bare prøve!!! Heldigvis kjenner jeg en dame til som har prioritert likt som meg, det er godt, for man føler seg ganske ensom i husmorrollen i dagens samfunn. Hun opplever en del kommentarer og at hun hele tiden må forsvare måten hun har valgt. Hvilken karrierekvinne må det???!!!??! Folk må få leve sine liv som de vil, men for enkelte (spesielt småbarnsmødre....) faller det dem tungt for brystet at noen faktisk velger å være hjemme. Er det ikke en smule misunnelse å spore, tro..? De som er positive til at noen er hjemme med ungene sine er stort sett eldre mennesker og menn... Tror ikke de tør å si det hjemme... For alle positive kommentarer til at jeg er husmor blir jeg veldig glad.
En del mener vel at vi setter likestillingen tilbake, men er likestilling at vi skal bli menn..? Er det ikke nok med gamle menn som har gjort karriere og som angrer på at de ikke hadde mer tid med familien, skal vi damer gå i de sporene - er det likestilling..? Noen vil nok også mene at vi snyter på samfunnet fordi vi går hjemme (høres ut som om vi subber rundt med hårruller og tøfler og ser på fjernsyn hele dagen...)og later oss..ha! Jeg mener vi bidrar veldig til samfunnet, jeg! Hva er vel viktigere enn en mor for hva slags samfunn man får i fremtiden..? Oj, dette blir langt... Men som du skjønner er det et tema jeg mener en del om, men som man ikke akkurat kan utbasunere til alle og enhver, for da kan det lett bli lynsjestemning... Veldig godt å treffe en annen husmor, om så bare på nettet!
Ja, nå ble jeg sittende ved data'n litt til igjen, da... ;-)

Varm klem!

Frida sa...

Vad härligt med snö. Jag önskar jag bodde på lite högre breddgrader så jag fick uppleva snön. Det skapar så stor julstämning....

Marie sa...

Vilka underbara bilder, så vackert med all snö! Här har snön regnat bort, hoppas att det hinner komma lite snö innan jul.

Kram Marie

Tvert-om-tanten sa...

Kjære "kollega"!
Vil bare ønske deg og dine en god jul og alt godt i det nye året!!! =) Klem

Karin Lindström sa...

Gott Nytt År!
Kramar

Karin

Unknown sa...

Takk for hyggelig kommentar, jeg håper boken Sjarmerende Gjenbruk vil glede og inspirere til nye prosjekter.
Klem...Ellen

Tvert-om-tanten sa...

Hei...
Nå er jeg igang med ny blogg... Regner med du kjenner meg igjen hvis du går inn på den nye bloggen.. Skulle jo slutte, men fant ut at jeg savnet det, og det jeg savnet var å være anonym. Mange jeg kjente visste om bloggen min, og det var jeg absolutt ikke komfortabel med. Så hvis du har lyst er det bare å stikke innom =)
Håper du og dine har det bra på nyåret!

Klem fra meg